KATE MOSS SMOKIN'.

bild härifrån

KATE MOSS SMOKIN': I DN söndag kommenterar skribenten Kate Moss när hon röker en cigarett på LV visningen i Paris förra veckan. I England rasar tydligen skribenter över detta och tycker att Kate borde kallas för Kate Mess istället för Kate Moss. Jag själv blir inte provocerad, jag tycker cigaretten är snygg, för jag tycker nästan alltid att cigaretter är snyggt (om det är med rätt person såklart, tanter utanför väla köpcentrum är ju inte så snygga). Som i filmen som min pojkvän alltid pratar om, Coffee and Cigarettes. Eller hur Julianne Moore röker i A single Man.
Då är det snyggt! Och det tillhör Paris.
Men samtidigt, enligt artikeln, så har fler och fler unga tjejer börjat röka, vilket såklart inte alls är bra! Men jag tror inte, att dessa unga tjejer blir inspirerade till att röka från en film eller en visning, att man börjar röka beror på något helt annat.

Kommentarer
Postat av: linnea

håller också med att det som gör att folk börjar röka är ju något helt annat, typ grupptryck.

2011-03-20 @ 15:27:53
Postat av: Lotta

Precis! Vad hade de filmerna varit utan cigaretterna liksom!? Sorgligt men sant. Hehe. Och dessutom är det väl lite löjligt av skribenterna att överhuvudtaget förvänta sig någon slags etik från modebranschen och modellerna?! En cigg är katastrof och dåligt inflytande, men att modellerna ser ut som levande skelett är i sin ordning? Gränsen för dåligt inflytande är överträdd för längesedan så jag fattar inte hur de ens pallar bry sig.

2011-03-20 @ 20:32:14
URL: http://lottva.blogspot.com
Postat av: matilda

lotta: precis! man blir så irriterad.

2011-03-21 @ 21:39:55
URL: http://lapetitem.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0