CAVA AVEC FRÖKEN R F



CAVA AVEC FRÖKEN R F:
I torsdags svängde jag och fröken Roman Fagerlind förbi Urban Deli på Nytorget. Och det bästa med det var att de firade ett år vilket betydde cava för 25kr! Väldigt bra tyckte vi.



Fröken R F.



Fröken jag.
Torsdagsmys när det är som bäst. En kille kom och raggade upp My men som en trogen och trofast vän stannade hon kvar hos mig. Det kallar vi fina människor. Fina Roman Fagerlind.

Idag blir det champagne. Och middag på Kåken. För att fira världens bästa Sandra som fyllde 20 år igår!

BLACK AND AWAY



BLACK AND AWAY: Nu åker jag och min polotröja från Zara tll Märta och Rodebjers utförsäljning, om det finns något kvar återstår att se.

Hejhej!

R AS IN RODEBJER



R AS IN RODEBJER: Igår när jag och Nell var på Rodebjer så köpte jag bokstaven R att ha i ett smycke. Antingen står det för Rodebjer eller Rebecka eller R'N'B. Bestäm själv!
Bisou

THIS DAY



THIS DAY: Idag hade vi tenta. Och det gick väl bra fast man ska aldrig säga för mycket. Nat och jag firade med att äta på Vapiano!


Sen var vi på scorett, Nell pratade i telefon jag passade på att fotografera.



Sen tog jag denna söta bild och gick hem. Slut på denna dan.

BLUEANDGREY


kappa Acne, halsduk Acne, pants American Apparel, väska Miu Miu boots Acne

BLUEANDGREY: Se där! Min Acnekappa har kommit till Stockholm och jag är gladare än gladast. Så nu har jag en kappa från Weekday och en kappa från Acne. Känner mig kapp-rik!
Bisou!

THE GOALS


lefashion

THE GOALS: Okej pepp! Idag ska jag tentaplugga intensivt fram tills klockan fem och då ska jag in till stan och strosa och vara nöjd med mig själv. Pepp! Sen ska jag laga min favoritmat och sova senast tio. Så det så.
Bis

THE HOURS



THE HOURS: Idag har jag varit med Nelly hela eftermiddagen. Fina Nelly som jag har tillbringat så många lördagar med i American Apparels lokaler. Vi drack kaffe och pratade pojkvänner, lägenheter och läskiga saker.
Sen åkte jag till mormor där mamma var och nu är jag hemma och ska se Juno. Har jag öppnat böckerna inför tentan? Nej. Har jag ångest över det? Nej. Kommer jag klara tentan? Ja!
Man måste ha de göttiga inställningarna bara så klarar man allt!
Bilden får symbolisera mitt humör idag fast på bilden mådde jag nog snäppet bättre. För då hade jag precis avslutat en fantastisk julikväll med världens bästa band på världens bästa festival. Coldplay och Roskilde.

PLEASE MISTER



PLEASE MISTER: Lyssnade på en låt därav rubriken därav inget konstigt med det. Dagen har spenderats med Kawamura, Wilson, Laver och Breward såklart! Tentaplugg kallas det oisch jag är nervös.
Och yttligare en bild på mitt blonda hår, en till och sen ska jag sluta tjata och gå och bleka sönder det hähä. Nä det ska jag inte.

Nu ska jag till Kåken och Aplace eventet och dämpa tentaångesten med öl! Låter mycket bra i mina öron. Bisous

BLONDE




BLONDE: Idag är jag en jobbig person och saknar mitt blonda hår. Och lite längre hade det gärna fått bli. Jag ska bli blond igen så är det bara. Varför blir jag ens brunhårig? Jag passar ju för sjutton inte i det haha. Kom ihåg det Matilda tills nästa gång du får för dig att bli brunhårig.

ACNE JEWLERY


pic via lisac/rodeo

ACNE JEWLERY: Tycker smyckena från Acne ser helt fantastiska ut. Men knogjärnen eller de dubbla ringarna eller vad man kallar det, är jag lite hm jag menar vi har ju redan sett det. Visserligen att det är en annorlunda form på ringarna men det finns ju redan. Som min surface2air ring eller weekday ringen. Lite kaka på kaka. Fast armbanden, de är to die for.

Nu återgår jag till tentapluggandet. Adijos.

COSY COS


pic anywho.dk

COSY COS: Denna tröjan från Cos hade jag inte haft något emot att krypa in i och gömma mig idag. Bilden kommer från min favvofavvoblogg Anywho.
För idag har varit en riktig pissedag.

I'M BLUE.



I'M BLUE:
Halsduk från Acne.
Och nej nu ska jag inte shoppa mer.

Idag har varit seg, jag har mest sovit och ätit pasta. Och pluggat. Nu planerar jag att snart sova igen för jag är sååå trött. Jag längtar till Nice.
Bisou et bisou

LAST YEAR NEW YORK



LAST YEAR NEW YORK: Sitter och bläddrar igenom bilder från förr och hittar denna från New York i september förra året. Åh vad jag saknar New York. Så bara därför ska jag kolla på resor dit även fast jag inte har råd. Men i april! Då ska jag dit. Och Lisa ska följa med. Och jag hade den dära långa pagen jag ville ha men eh ja det blev ju superkort i jämförelse med det. Hm.
Nu ska jag återgå till Elizabeth Wilson. Snart tenta, gusse hjälp mig.

EAST, RODEO AND KÅKEN



IGÅR BÖRJADE VI, kvällen med fredagsvin på East. Davor och hans kusin!





Sen gick jag och Nathalia och Sandra till Rodeos event på Marc'O Polo
Sen åkte vi hem och åt kantareller och dansade till Idol. Jag säger bara JAAAY. Ja jag hejjar på Jay och ja för han är helsingborgare och jaa för han är JAAAY. Haha mest nog för jag tycker det är kul att säga Jay.



Se där! Där var vi igen.



Och alla kvällar slutar på Kåken. Nej men nästa iallafall.
Ikväll ska Jakob firas och jag är pepp!



BREAKFAST & SEBASTIAN WIJK



BREAKFAST & SEBASTIAN WIJK:
Igår träffade jag och Petter Greta Albin och Jakob för en frukost på Urban Deli Bakery som är nyöppnat på Skånegatan. Fantastiskt mysigt att äta frukost klockan åtta på morgonen och sedan sitta där och dricka kaffe till elva.




Sen tog vi oss senare på kvällen till Pet Sounds Bar för att lyssna på våran kära helsingborgsvän Sebastian.



Det var grymt iallafall. Ni kan lyssna på honom HÄR!

Nu ska jag snart gå och fixa till mig lite för ikväll är det invigningsfest för Flying A i mitt gamla hem Brunogallerian!

CAMEL BLUE OUTFIT


kappa MTWTFSS, jeans Acne, jeansskjorta Gina Tricot, väska Miu Miu, boots Whyred

CAMEL BLUE OUTFIT: Ja såhär såg jag ut när jag strosade på stan igår med Märta. Nu ska jag gå och se våran kära helsingborgare Sebastian Wijk på Pet Sounds bar!
Puss på er.

THE RINGS



THE RINGS: Mina favoritringar minus en blå stor silvrig från Indiska. Men jag hittade den inte! Merde alltså.
Från vänster: Indiska, Urband Outfitters, Indiska, Indiska, knogjärn 1 från Weekday, knogjärn 2 från Surface2Air, Marc By Marc Jacobs, guldig med grönt H&M.

Fin samling.

Bisou.

POSTCARDS FROM FAR AWAY



POSTCARDS FROM FAR AWAY: Nu sitter jag på tåget hem mot Stockholm. Min vistelse i Skåne och Helsingborg/Viken har varit hur underbar som helst. Bland annat har jag hängt mycket med min finaste vän Emelie.



Druckit cosmos på Dahlberg



Klätt min hund i Chanel (haha det är ett litet skämt)



Invigde mina nya leopardskor från Zara



Fikat massor på Koppi med bla Ludde. Förätit mig på deras paj.



Druckit öl med Rebecka



Kollat i gamla fotoalbum



Varit i Lund och hälsat på finaste Parisflickorna!

Tack tack för en fin vistelse Skåne. Nu är jag pepp på Stockholm!

Bisou

LAST NIGHT I WAS DRUNK



LAST NIGHT: Då gick vi till Mogwai. Eller Mogge som någon sa.



Och där shottade vi. Och därför mår jag som jag förtjänar idag haha.



Och var snygga



Bästa tjejerna. Och imorgon åker man tillbaka till Stockholm.

SUNSHINE



trench MTWTFSS, hoodie MTWTFSS, boots Acne, solglasögon The Local Firm

SUNSHINE: Att tillägga till dessa outfitbilder var att jag precis hade sprungit till busshållsplatsen för att missa bussen men sedan kom en till. Ikväll ska jag gå ut i Helsingborg på riktigt intensivt och sådär och jag har köpt en spetsklänning. Och jag är lite tveksam till denna spetsklänningen. Antingen kan jag vara hur sjukt snygg som helst i den eller se ut som jag är gravid och handlar alla mina kläder på ja jag vet inte B Young kanske. Men jag tror det blir bra. Hoppas.

FRIDA G


carolinesmode

FREDAG: Åh vad Frida Gustavsson är snygg efter en visning i Paris. I die.

LONG TIME AGO PICTURE



LONG TIME AGO
: Idag satt jag och bläddrade igenom fotoalbum. Hittade denna fina från jag vet inte när men vi var på badhuset iallafall, jag och min kära storasyster. Kommer på att det är en halvnakenbild på mig men haha vad tusan.
Well well. Har suttit med mormor och försökt lära henne hennes mobiltelefon hon fick förra julen. Det går långsamt men framåt. Dagens teknik säger hon hela tiden.
Nej nu ska jag ut och röra på mig. Puss

WINDY OUTFIT



kjol American Apparel, kavaj H&M, halsduk Monki, väska Miu Miu och boots Acne

WINDY OUTFIT: Det BLÅSER i Helsingborg. Som sjutton. Men det är ganska nice man får snyggt windy hair. Ludde fick joina mig idag på en bild för han var så snyggt klädd men jag vette tusan vad han hade på sig men kika in på hans blogg och hör efter här!

Nu ska jag till staden för att dricka en öl eller två med min kära kära Rebecka Malm.
Bisou

MES AMIS Á PARIS




MES AMIS Á PARIS: Imorgon kommer finaste Ellen, Hedda Joanna och Isa till mig för att hälsa på. Alla dom pluggar i Lund/Malmö så vi har typ bytt plats (jag åkte till Stockholm och de åkte söderut) Vi lärde känna varandra i Paris så imorgon blir det en massa parissnack. Förhoppningsvis en resa snart?
Lägger upp bilder från tiden i Paris och dör lite.












Jag hade stört långt hår också så nu dör jag lite till. Typ två år så har jag så långt igen? Haha.


SUNDAY LOVE


lefashion

SUNDAY LOVE: Igår glömde jag såklart att fota allt jag gjorde, glömsk som jag är. Men vi var iallafall först en tur på Dahlberg och sedan på det nya haket Mogwai. Idag ska jag till Lund!
Denna fina bild får vara inspirationen idag då jag känner mest för att ligga under täcket.
Bisou!

AT HOME



AT HOME: Nu har jag landat hemma i underbara Viken. Ikväll ska jag äta massor med mat och se på Idol och sova tidigt. Imorgon blir det kaffe på Koppi och kanske en Helsingborgsutgång?

Åh vad fint det är här.

RSS 2.0