SUNNY OH SUNNY DAYS


JEUDI: Idag har jag varit ledig och tog en kaffe med mina favoritboys på Papas Deli på Lilla essingen!


Andyboy

Sen tog en promenad med Petter runt Lilla essingen för att säga hejdå, flyttar ju på lördag!


Petter pratade med ankorna



The leos var på och aj vad ont jag har nu!


Jag fann en gunga! Jag har glömt hur roligt det är att gunga! Gå och gunga med er barn, just do it!



Wiho!
Imorgon är det valborg och på lördag flyttar vi så jag vet inte när jag återvänder nästa gång, men ni klarar er väl? Klart ni gör!
Bisous och glad första maj! Och valborg!

BAND OF HORSES!



JEUDI: Fick världens lyckokänslor när jag såg att Band of Horses ska komma till Malmöfestivalen den 24 augusti! ÅH. ÅH. ÅH. Jag bara måste vara på Stortorget i Malmö då.
Jag ska var på Stortorget i Malmö då. Så enkelt är det bara.
Tack Malmöfestivalen!

Bisous

LE HAT


lefashionimage

LE HAT: Åh hatt är så snyggt mon dieu. Ska kanske göra le floppy hat på American Apparel, fast i helgen kommer min franska hatt till mig! Som jag har saknat min franska hatt, som jag drack rosé och dansade runt i Paris hela dagarna i!
Bisous

LEOS!





MARDI: Hej å hej å hej. Igår köpte jag dessa fulsnygga skor på Weekday, kan inte bestämma mig om de är förbannat fula eller förbannat snygga. Men le point är ändå att jag gillar dom, och det gör jag!

Bisses

SUNDAY OUTFIT





SUNDAY OUTFIT:
Micromeshnågot pants från American Apparel, skor från Acne, tröja från Monki

Dessvärre syns inte mina nya übersköna pants från American Apparel. Men de är iallafall extremt snygga och sköna.
Nu ska jag dricka kvällskaffe och sedan sleepa. Imorgon är det måndag och det känns lite jobbigt. Men what to do.
Bisous

CALISELECT!



californiaselect.blogspot.com

DIMANCHE: Hej och hej och hej! Priset för sämsta bloggaren i världen tar nog jag! Men hela helgen har varit kaos och hit och dit. Petters föräldrar har varit på besök och jag har gjort allt det där turistiska man ska göra om man är turist i Stockholm, typ sett slottet haha.
Imorgon börjar en ny vecka och den lär bli galen den med för vi ska flytta. Åh orkar inte. Men kolla in californiaselectbloggen, jag har fotat och stylat underbara Noah i ett regnigt Stockholm! Ja kolla in, ja ja ja gör det!

Bisous

C'EST FRIDAY



VENDREDI: Åh äntligen fredag! Så sjukt skönt för jag är så sjukt trött. Hela denna veckan har gått i högt tempo men nu är det fredag! Åh älskade fredag vad skulle jag göra utan dig?
Igår var vi på Weekday fest på Götgatan. Vi drack öl och så och det var trevligt. Sen blev vi kissinödiga och de hade ingen toalett och om man gick ut för att gå på toa kom man inte in igen. Lite knas att bjuda på öl men inte ha en toalett fast det kanske är rätt smart egentligen. Who knows.

Bonne journée!

SIMPLE GREY



SIMPLE GREY: Idag hade jag på mig min gråa triblend tröja i athletic grey från American Apparel. Antagligen den skönaste tröjan i världen.
Nu blir det True Blood och jag har missat två avsnitt! Jag kommer ju vara farfarfarbehind!
Bisous

ALREADY


californiaselect.blogspot.com

MERCREDI: Klockan är redan halvåtta, mon dieu, vart tog tiden vägen? Jag slutade ju fem haha.
Nu ska jag beställa thai mat och njuta av några timmar jag har själv i lägenheten (Petter är i någon studio med Johan och leker). Sist jag postade inlägg på californiaselect så var det jag som stod modell (då ingen anna kunde) På mig har jag den finaste vintageklänningen jag sett på länge och den finns fortfarande i affären! Kom och köp!

Bisses

PARIS J'TAIME.



Pic Garance Doré

MARDI: Bästa bilderna från bästa bloggerskan. Paris, tu me manques mais, mais je vous reverrai bientôt!


Bisou

MONDAY SONG : STRANGERS



LUNDI: För ett år sedan bodde jag i Paris. I Paris brukade jag publicera inlägg om fina låtar.
Detta är en otroligt fin låt som alla borde lyssna på maintenant!
Jag saknar Paris otroligt mycket men ser fram emot att tillbringa en sommar i Stockholm.
Imorgon ska jag göra ett Pariscravings inlägg med massa bilder. Så ni vet.
Lyssna nu då! Ja gör det!

Bisous

LE SUNDAY WALKIN OUTFIT

Kavaj Second hand, scarf Acne, långklänning H&M, tröja Gina Tricot, boots Acne, väska Chanel och solglasögon American Apparel.
LE DIMANCHE: Idag har det varit underbara söndag gånger tusen. Först långfrukost med Koppikaffe, Luxbröd och Svenskan (börjar bli en dyr vana) Sen långpromenad runt Mariatorget och Hornsgatan och besök på Stockholms Stadsmission och Judits, en espresso på DropCoffee och crêpes på tre eller fyra kommer inte ihåg, knop. Ett litet gömställe vid Götgatsbacken som var franskt och helt perfekt.
Nu sitter jag här och min man diskar, ibland är livet bra.
Ha en finfin söndag, bisses.
(okej jag är lite arg också för blogg.se cepar så inihelvete så ni vet varför hela texten är i fet stil, jefla blogg.se)

YESTER ME YESTER YOU YESTERDAY


HIER: Igår var vi och såg Nudie's nya sommarkollektion och drack öl


Happyface!

AUJOURD'HUI: Idag åt vi pasta på Vapiano, så gott! Jag drack lite lördagsvin.

Petter Arvid och Jakob var också med.

Jag var väldigt blå dagen till ära och plockade fram min  poncho!
Jeans Acne, boots Acne, poncho Topshop, scarf Acne och väska Miu Miu

Nu är Mathias här med någon speciell skinka vi ska äta som han har hittat i Hötorgshallarna och några speciella såser. Mathias kan mat och det är bra för både jag och Petter älskar mat haha.
Bonne week-end!

Bisous

FRIDAY J'AIME.

lefashion
VENDREDI: Åh vilken kaosdag aah så glad att den är över. Fast det har varit roligt ändå! Nu sitter jag här och har ätit bakispizza med Petter (guldäggets efterfest var hur bra som helst) och vi ska nu kila iväg till Skånegatan och Nudie och dricka lite öl och träffa Rundcrantz.
Bisous trevlig friday

OUTFIT + THE RIDING PANTS






OUTFIT + THE RIDING PANTS:
Spetsklänning American Apparel, ridingpants American Apparel, skor Zara och pappas gamla klocka.

I veckan fick vi in dessa ridingpants till affären, jag dog. Så snygga. Så jag var ju tvungen att haffa ett par direkt. Très satisfait!  Finns i la colour beige också.

Bisous

SOMEDAYS

pic via fashionflash
JEUDI: Idag är en sådan trist dag, jag har tvättstugan och Petter fixar och donar med Guldäggsgalan som är ikväll så jag måste tvätta själv, buhu, nej men det är okej. Jag ska antagligen gå på den heta efterfesten ikväll med de snygga reklamarna så det är chill.
Och innan dess ska jag dricka vin med Märta på Tranan. Det är också fint! Nu ska jag steka köttbullar.
Bisous

PLASTIC FANTASTIC



MERCREDI: För ett tag sen så släppte ju H&M Garden Collection och jag gick dit, tittade, och bestämde mig för att par armband! Och vet ni vad de är gjorda av, jo gamla läskburkar! Helt fantastiskt!
Så jag går runt med en coca-colaburk runt min handled! C'est fantastique!

SUNNY DAYS


lefashionimage

SUNNY DAYS
: Åh vilken härlig dag! Har suttit ute och druckit kaffe praktiskt taget hela dagen med underbara Märta. Nu väntar jag på thaimat! Våren är underbar i Stockholm.

Bisous

SHOES AND THE SOCKS

stockholmstreetstyle.feber.se
MARDI: Jag dör så fint!  Det är nog så att jag ska springa förbi affären idag och köpa dessa strumpor!
Bisous

TRENCHI OUTFIT





TRENCHI OUTFIT: Trenchcoat MTWTFSS, tights American Apparel, skor Acne, scarf Acne, väska Miu Miu


LA SEMAINE DERNIÈRE:
köpte jag en trenchcoat på Weekday, love at first sight. Känner mig som en detektiv slash författarina med stora drömmar i Paris något i den. Vilket jag gillar!
Så denna trench kommer jag bo i!
Bisses

BREAKFAST LUX


SUNDAY: Den perfekta söndagen börjar med att man går till Lux och köper surdegsbröd

Man passar även på att köpa deras extremt sjukt goda kanelbullar

Så äter man surdegsbrödet med philadelphia ost, kalkonbröst. sallad och gurka och dricker Koppikaffe.
Och läser Svenskan såklart med Serge Gainsbourg i kulturdelen.
Om ni någongång är på Lilla Essingen sväng förbi Lux bageri & choklad och köpköp för det är så sjukt gott.

Sen går man och får sin för senade födelsedagspresent. Ja nu äger jag också en Mac och jag lovar lovar er att nu ska jag också börja i hänga i photobooth som en riktig modebloggare, för det måste man ju!

Bisous



lovely sunday




SUNDAY: Åh vad jag älskar söndagar, nybakat bröd och kanelbullar från Lux och presskaffe från Koppi. Nu ska jag och min kära lilla pojkvän gå på stan och söndagsmysa.
Imorgon är det måndag men idag är det söndag och det gillar vi.
Och så saknar jag mitt långa hår. Varför klippte jag av det?

SATURDAY


pic Moi californiaselect.blogspot.com

SATURDAY: Vi har skrivit kontrakt på en lägenhet! På Södermannagatan, så underbart bra, från maj till augusti visserligen men vi bor på Söder i sommar så jag kan gå till jobbet, hur bra som helst!
Har publicerat ett nytt inlägg på californiaselect, check it out!

Bisous

TWENTY OUTFIT



TWENTY OUTFIT: Tights H&M, skor Acne, kavaj second hand, skjortsak MTWTFSS, scarf Acne och väska Chanel

Firade 20årsdagen i spacetightsen från H&M som likes alot.
Bisous

MY TWENTY BIRTHDAY


MY TWENTY BIRTHDAY: Träffade min fina Sandra som var uppe och hälsade på hennes pojkvän Johan!

Sushi i solen på Medborgarplatsen

Kaffe på PUB

Jag gick såklart till Systemet varning för att jag kommer att börja hänga där, Moët et Chandon såklart haha.
Sen tacos och öl med mina favorit Helsingborgare!
Superfin födelsedag och den bästa presenten var att bästa Louise ringde från Australien där hon nu bor!
Och alla facebook meddelande. Kände mig otroligt populär och jag gillar att vara tjugo!
Bisous

Je suis alive



THURSDAY: Hejhejhej och jag vet jag är sämstsämtsämt på att uppdatera men de senaste dagarna har försvunnit lika snabbt som de kom! Igår var jag på ishockey med min pappa och hans kompisar och Petter. Det var sjukt spännande och ganska agressivt men Djurgården vann så det är vi glada för!
Nu ska jag åka och fika med Märta i solen!
Bisous

HAPPY BIRTHDAY TO ME!



HAPPY BIRTHDAY TO ME: Grattis kära Matilda! Åh tack.
Idag ska jag fira med Sandra, jag vill äta vinlunch! Vad äter man vinlunch?
Sen ska jag shoppa och sen ska jag till Systemet och sen ska jag äta paj med vaniljsås för det får man göra när det är ens födelsedag! Lite konstig födelsedag i jämförelse med förra. Då var jag i Paris och åt middag med Isa och fick gå på min första modeshow.
Det var himla bra men denna födelsedag ska också bli sjukt bra!
BISOUS'

LE SPRING, J'TAIME!









MONDAY: Igår tog jag en promenad runt hela Lilla Essingen och kom på hur jag verkligen inte vill flytta härifrån. Så himla mysigt och så Stockholms bästa plats. För att sörja lite åt jag en löjromstoast! Pappa hade skickat med löjrom som en för tidig födelsedagspresent.

Men le spring, j'taime.
Imorgon fyller jag år.
Och jag peppar det supermycket
För då ska jag gå på Systemet! Äntligen liksom.


SHOOT ME.


sthlmstreetstyle.feber.se

MONDAY: Okej skjut mig baklänges eller något för det snöar! DET SNÖAR. Det snöar den femte april precis när våren var på igång! OCH IMORGON FYLLER JAG ÅR. Då vill jag inte ha snö!
Förbaskat arg är jag just nu. Jäkla vinter och jäkla snö, lämna oss ifred! Jag vill ha samma vårigakläder som damen ovan.

Adjöken.

SUNDAY


lefashion

SUNDAY: Okej hej vad jag inte vill åka hem just nu. Jag vill vara här bara några dagar till, hinna gå lite mer till Koppi, hinna träffa mera av mina fina vänner och hinna mysa lite mer min bästa familj. Fast hemma i Stockholm väntar Petter, min födelsedag på tisdag och jobb imorgon. Fast det ska bli ganska trevligt att jobba på Götgatan imorgon från elva till fem. Ingen jobbig tid.
Igår var jag ute och gjorde le classic Helsingborgsrundan, och idag mår jag som jag förtjänar!
Vi ses i Stockholm.

Bisous!

joyeux pâque!



JOYEUX PÂQUE:
Jag är hemma i Viken á Helsingborg och igår träffade jag alla mina fina! Erika, Emelie, Jakob Greta Rebecka Olivia och Elin!
Fin fint.
Nu är jag med min familj också mys och imorgon ska jag dricka efterlängtat kaffe på Koppi. För inget café gör kaffe som Koppi!

Bisous

RSS 2.0