22:06 OUTFIT


tights gina tricot, skor whyred, kofta second hand, halsduk monki väska miu miu

22:06 outfit: Idag invigde jag mina hej-jag-vill-hänga-i-alperna-tights och jag gillar dom galet mycket! Lovem. Jag har glott tv hela kvällen först idol sedan true blood och nu idol igen. True blood slutade på värsta sättet fuckem liksom. Behbeh. Imorgon åker jag till Skåneland och Helsingborget. Det blir ala tiders det.
Nu ska jag hänga med min älskade som gör maräng haha. Puss

STILL SICKO



STILL SICKO:
Jessir jag är fortfarande sjuk. Fick ställa in alles planes idag så jag är lite bitter fortfarande. Fast nu gör jag och min älskade hemmalagad pizza (eller degen är färdigköpt men resten har vi gjort) så jag är ganska nöjd ändå. På fredag ska jag hem till Helsingborg! På en liten semester. Promenader med min älskade vovve vid havet och riktigt kaffe på Koppi, det längtar jag till.

SICKO!


jak&jilBLOG

SICKO!: Just nu mår jag pissedåligt. Förkyld är vad jag är och annars har jag haft en fett dålig dag. Köpte fel smak på tortelinisarna (heter det så i plural?) färgat min snyggaste vita bh svart och ja allt möjligt jo. Fast det som har varit bra är att jag äntligen har varit på pedikyr på feet & nails och lunch med Sophia och Rebecka. Mina favoritsystrar. Fast minus igen var att jag glömde min AA påse med ett par byxor på Feet & Nails. Bahbehbaah.
Jag är bitter just nu. Men imorgon ska jag vara en superglad tjej!
Hejhej

LAZY DAY OUTFIT


strumpbyxor H&M, skor Acne, trench MTWTFSS, sjal Monki, beige stickad tröja MTWTFSS, väska Chanel

LAZY DAY: Igår gick jag och Petter till vintagemässan på Strand. Såklart orkade vi inte stå i kö och jag orkade inte trängas med en massa tjejer på en liten yta utan luft så vi gick till Beyond Retro istället. Inget folk där ju toppen!
Och sen på kvällen drack vi öl med Erik på Nytorget. Saknar Nytorget men snart får vi bo där igen.
Ikväll ska vi gå och äta på B-A-R och jag dregglar redan efter moules frites! Jag skulle kunna leva på Moules. Jag älskar Moules. Bisou et bisou.

RED M-A-C





RED M-A-C: Köpte ett nytt läppstift från MAC härromdagen, hela kostnaden för läppstiftet går till AIDS-forskningen också! Hur bra som helst. Armband från Monki. De har börjat med smycken också hur bra som helst.

SOME STUDDIES


lefashion

WEDNESDAY: Nu sitter jag på underbara Bruno och ska plugga med Nathalia och Adrienne samt Cecilia. Ska in och vinka lite på American Apparel också, mitt gamla hood. Känns som det var evigheter sen jag jobbade där haha.
Okej plugg nu
Bisou

GREEN BEIGE





GREEN BEIGE: Jag gillar kobinationerna av grönt och beige helt enkelt. Väska från Zara och kappa från Weekday.
Beh beh beh. Jag har ätit världens godaste sallad och chokladmousse till efterätt. Tisdagslyx när det är som bäst!

ELISABETH!






photos: many many people

ELISABETH: Idag fyller min äldsta och bästa vän Elisabeth (Lisa) 21! GRATTIS MIN FINASTE. Firar henne med ett hyllningsinlägg!
Hon är så snygg att jag avlider.

SOMEBODY IS YOU



MONDAY: En höstbild på mitt hår typ. Är himla missnöjd måste färga om det tror jag. Jag brukar aldrig vara särskilt nojjig med hår men nu ja nu vet jag inte vad jag ska ta mig till haha. Grava identitetsproblem.
Idag har jag varit på Bukowskis med Nathlia, väldigt spännande och farligt! En kvinna budade hem ett Louis Vuitton koffert för 115000 kronor, crazy!
Hejhej nu ska jag gå och köpa choklad

THE DAY AFTER A DISASTER


jakandjilBLOG

MONDAY: Hej jag har nog haft en liten bloggpaus när jag tänker efter. Hm. Ja idag är det måndag igår var det val. Och Sd kom in i riksdagen, behöver det sägas mer?
Mon dieu alltså.
Idag ska jag gå till skolan i hel svart.
bisou

WHY-RED


shoes Whyred

WHY-RED: I förra veckan gick jag och köpte skor. Och det blev dessa från Whyred.

PONCHO OUTFIT


poncho topshop, jeans acne, skor acne halsduk monki väska chanel

EN LÖRDAG I SEPTEMBER: Plockade jag fram min poncho som jag köpte på topshop i New York förra året. Gosh vad jag saknar New York. Måste åka dit igen igen igen. Snart. Och mitt blonda hår! Varför färgade jag, det är den stora stora frågan kan jag meddela.

NYC FASHION


lefashion

NYC FASHION: Fashion week pågår just nu i NYC jag har dock inte haft tid att titta så mycket på det hela. Men en dag om typ tusen år ska jag också vara där. Haha. Idag vaknade jag upp med världens huvudvärk. Merde!
Men jag har fixat och trixat lite så förhoppningsvis försvinner huvudvärken.
Idag ska jag och Petter också rösta! Wiho första gången för mig om man inte räknar europaparlamentet.
Och grattis till fina Märta som fyller år idag!
Puss

SILVER HEELS



SILVER HEELS: Sedan jag såg denna donnan vandra runt i dessa skor har jag varit tokig i denna typen av sko och nu ser det ut som att Zac Posen gör något liknande för s/s 2011
jeej happy happy!
Inte för jag har råd med Zac Posen haha.
Men man vet ju inte

bilder sthlmstreetstyle och sofis mode

STINE GOYA


anywho.dk

STINE GOYA: Åh jag vill bara ha denna underbart stickade tröjan från Stine Goya. Den kanske skulle passa till mitt ryska hår. Känns som inget passar till detta hår, åh ilandsproblem gånger tusen.
Nu ska jag leta soffor. Petter letar möbler som en galning jag chillar mer jag menar det är ju i december vi flyttar in.

Söndagspuss.

CHANGES



CHANGES: Idag har det hänt två saker. Håret har blivit kapat och rött typ? Inte ett dugg nöjd men frisören sa att det kommer gå bort. Den överflödiga färgen alltså. Fast det är kortkort och det gillar jag. Andra saken är att jag har köpt lägenhet. En egen lägenhet helt galet! Så i december flyttar jag och Petter in på Katarina Bangata, Stockholms finaste gata.
Så nöjd
Så bra
Allt är perfekt förutom att jag ser ut som ett ryskt luder. Haha.

JOHANNA N




JOHANNA N: I lördags gick jag förbi Geronimo som är Diegos affär. Jag köpte att fint hjortren halsband som Petter döpte till Bambi på hal is!
Fin fin är den.
Så ni vet.

SUNDAY OUTFIT


trench MTWTFSS, boots Acne, shorts American Apparel, Sandras tröja och väska, sjal Acne och Rayban aviators

SUNDAY OUTFIT: Såhär såg jag ut när jag vandrade runt i Kristineberg och kollade lägenheter. Är så uppgiven på det där med budgivning och allt sånt. Blärk säger jag. Fast skolan är hur kul som helst. Idag var jag på museum och imorgon ska jag plugga hela dagen på stadsbiblioteket, vilken skillnad till mitt heltidsarbetande jag på American Apparel haha. Fast en sak är klar, American Apparel har varit en fantastisk arbetsplats jag har träffat hur fantastiska människor som helst och jag har lärt mig otroligt mycket. Sen kan man tycka vad man vill om American Apparel men jag har trivts otroligt bra. Och kläderna är hur fantastiska som helst. Så det så.

LAST NIGHT KÅKEN


LAST NIGHT: Begav vi oss till 1900/Kåken för att dricka drinkar


För de har världens bästa cosmopolitan



Boyboy



Och girlgirl



Och världens snyggaste Martinsson



Idag åt vi brunch på Bakverket och gick på fyra visningar
Så jag hoppas hoppas hoppas!

Puss

MAKE A BOW




MAKE A BOW: I tisdags snyggade jag till skjortan från American Apparel med ett skosnöre frå American Apparel. Make a bow helt enkelt. Rebecka hade gjort det så fint på dockorna så då var man ju tvungen att testa.

Lördagsledig är jag nu och ack vad underbart det är!

CITY


lefashion

CITY: Idag var jag med i Stockholm City fast det går inte att visa bilden behe men här kan ni läsa http://city.se/
om ni vill.
Nu sitter jag och dricker rosé med Davor och Petter.
Det är fint här i lilla kollektivet.
Bisou

LANVIN+H&M



DET ÄR JU SANT: Lanvin gör sammarbete med H&M. Crazy men förhoppningsvis alldeless underbart. Jag älskar Lanvin. Men vad hände med Acne då?
Jaja. Återstår att se.

THURSDAY VOGUE


vogue china, all dressed in alexander wang fall 10

THURSDAY: Hejhejhejhej. Mon dieu vilken dålig bloggare jag är. Nu börjar livet komma igång, köpte igår läroböcker och idag har jag min första föreläsning i dräkthistoria! Pepp pepp.
Innan dess frukost.
Och lunch.
För den börjar tre.
Bisou


RSS 2.0