A NICE OUTFIT




ridingpants American Apparel, kavaj Beyond Retro, tröja Monki, väska Svenskt Tenn och skor Zara

A NICE OUTFIT: Detta hade jag på mig när jag vandrade gata upp och gata ner i Nice. I torsdags alltså. Himla fint väder var det. Svenskt Tenn väskan är en tidig julklapp och jag eelsker den, får plats med allt liksom. Typ ett par converse, för det kan vara ganska bra att ha ett par converse när man vandrar gata upp och gata ner i Nice.

MADONNA!





MADONNA: Igår såg vid i skolan filmen "Desperatly seeking Susan" med Madonna i en av bi-rollerna.
ÅH nu vill jag bara klä mig som en 1980-tals Madonna. SÅ SNYGGT.
1980's i just say.

NICE!



NICE: Första kvällen. Såklart.



Middag hos Anna



Place Massena!







Snyggaste vännen





Middag på Annas favoritrestaurang



Jag åt anka som smakade himmelskt!!



I Rodebjer



Vi drack såklart Kir Royale en masse!
Skulle kunna leva på det. Eller nä men det är väldigt gott.



Och moules. Moules. Det bästa som finns.
Det var Nice det och en otroligt mysig semester på tre dagar.
Bisous!

saker att längta efter.

saker att längta efter: jag är hemkommen från tre fantastiska dagar i Nice med min bästa Anna. Anna är en sådan vän som jag inte har så mycket kontakt med då hon bor i Lund och jag bor i Stockholm men när vi väl ses är det som vanligt. Allt är så enkelt och bra. Så det har varit fint. Annars har jag mest shoppat på H&M och Zara som jag brukar göra när jag är utomlands. Varför egentligen?
Bilder kommer imorgon. På onsdag flyttar vi. Det är en sak att längta efter.

NICE!




NICE: Imorgon åker jag till underbara Frankrike och Nice för att hälsa på min bästaste Anna som pluggar fransk juridik (åh ja det låter alldeles för svårt!) Så HEJDÅ snöstorm och Stockholm! Vi ses,  vive la france!

CHANGE OUTFIT



pojkvännens jacka, halsduk monki, tröja monki, tights gina tricot, skor whyred, väska chanel

CHANGE OUTFIT: I söndags var jag på bio med min älskade. Bio nu i vintermörkret är verkligen såå mysigt och jag lägger gärna alla mina pengar på det (okej inte alla men typ) och så snodde jag min pojkväns jacka. Och så snodde han min:



Han påstår att han är snyggare i min acnekappa än vad jag är men såklart håller jag inte med honom. NU, dhw!

THE FUR


pic knightcat

THE FUR: Åh jag älskar Kate Moss päls. Så döfin att jag vill ha en likadan. Så ni vet.

THERE WAS A PARTY



THERE WAS A PARTY: I torsdags dracks det vin på den underbara baren med det fula namnet Snotty.



Underbara My.



Sen i fredags blev det mysmiddag på en restaurang på malmskillnadsgatan med Matilda och Jakob.



För att sedan bege sig till Kåken/1900





I lördags träffade jag Märta på Tranan



Världens snyggaste.

Igår gick jag på Harry Potter en gång till, jaaa jag är en sån sucker för Harry P.
Idag fixar jag elavtal till lägenheten och det känns som jag åldras 100 år. Jobbigt det är att bli vuxen.
Eller nää. Men jaja. Ni fattar. Bisou!

THE DAY AFTER FRIDAY



THEDAYAFTERFRIDAY:
Igår firade jag att jag klarat tentan (yes!) med middag på någon italiensk restaurang med bästa Jakob och Matilda som var på besök från Lund. Sen gick vi till underbara Kåken.
Idag ska jag och Petter till Svenskt Tenn inte för att handla utan mest titta, har hört att det ska vara dyrt. Bara två veckor kvar tills vi flyttar in i läägeeenheeeteeen. Längtar. Massor. Nästa vecka blir det Nice.
Livet är inte fy skam.

MAKEOVERBAGS.



MAKEOVERBAGS: Mina favoritväskor har på senaste sett lite torra och trista ut i färgen. Så jag gick förbi NK och köpte något biologiskt vax för 80kr att smörja in dom med, det gjorde susen, nu luktar de som nya igen! Tips alltså.

SÅ FINT.


anywho.dk

SÅ FINT:
Denna skjortsak ska jag verkligen lägga beslag på när den kommer ut i butik till våren. Så fin färg. Så fint Cheap monday!

SOME GREEN PINK BLACK AND GREY




kofta second hand, skjorta american apparel, byxor american apparel, väska zara, skor acne och läppstift ysl


SOME G P B A G: Såhär har jag sett ut idag. Nu är jag full i magen av en förträffligt god köttfärssås som min käraste har gjort. Och han är väldigt stolt över den kan jag meddela. Bisou!

FRUKOST



FRUKOST: Det viktigaste målet på dagen är frukost sägs det. Vad är då inte bättre än att äta frukost med finaste vännen My på underbara Gildas på Nytorget.
Inget tror jag!

SUNLIGHT



SUNLIGHT: Bild en tidig morgon i Helsingborg förra veckan. Snodde min systers rutiga kavaj åh den är fin. Fast jag hängde snällt tillbaka den och tog inte med den till Stockholm, trots att det lockade. Ikväll ska jag och Petter gå på bio encore fois, vi ska se Himlen är oskyldigt blå. I onsdags såg vi You will meet a tall dark stranger, Woody Allens nya. Himla bra. SE.

PINK LIPS




PINK LIPS: Nu drar jag och mitt nya läppstift från YSL ut och drinkar. Får se om det är kvar i slutet på kvällen dock... Kanske pussar jag sönder Petter min och då är det ju han som har rosa läppar. Vilken grej!

LONGSKIRT.



LONGSKIRT: För ett tag sen köpte jag en burgundy färgad långkjol från American Apparel. Den har varit en superfavorit sedan dess. Ikväll ska jag dricka drinkar hos Jakob. Han smsade precis och frågade om jag hade honung hemma men icke, jag smsade tillbaka och frågade vad han skulle ha honung till, han svarade till drinkarna. Kan bli mycket spännande.

a single man



A SINGLE MAN: Idag har jag letat över hela stan efter denna film och hittade den slutligen på Åhlens. Anledningen till att jag letade är för att vi ska skriva ett utkast till en filmanalys om valfri film tills söndag. Jag valde denna fantastiska film av Tom Ford. Jag hade himla svårt att välja film för jag tänkte, man ska ju spendera så många timmar med denna analys så filmen måste ju vara bland det bästa jag har sett. Denna film är inte bland det bästa jag har sett men den kommer ganska nära. Jag väntar fortfarande på den bästa filmen.
Och jag kommer nog få vänta livet ut.

Lejonkungen kommer ganska nära dock haha.
Puss.

BLUE SUN




BLUE SUN: Idag var jag och min halsduk från Acne ut och gick. Ikväll är det Aplace fest med Nathalia, oj jisses vilket glamm liv jag lever!
Skämt åsido
Jag har köpt Pelle Svanslös julkalender, yess! Bisou

SUMMER OUTFIT.


klänning American Apparel, kavaj second hand, sandaler Carin Wester, scarf Acne skärp H&M

SUMMEROUTFIT: ÅÅÅH jag fryser ihjäl. Gick vilse i frihamnen idag med Adrienne när vi skulle hitta till inspelningen till Hellenius Hörna där vi skulle vara med i publiken! Det var hur kul som helt men också hur kallt som helst. Nu ska jag ta en varm varm varm dusch och gömma mig under täcket. Om det är sånt här väder imorgon går jag inte ut. Därför kör vi en gammal outfit jag gillar med bara ben. Anna hälsar att det är 20 grader i Nice också. Tre veckor kvar...

Update: Bengt Magnusson sa precis på nyheterna att vädret blir likadant imorgon. Okej skjut mig.

DANCIN'PARTY



DANCIN'PARTY:
I lördags hade jag middag hemma hos mig, jag bjöd på sallad en masse.



Och såklart en massiv chokladkaka á la Matilda!



Vi tog taxi in till staden



Sen gick vi till båten, Jacs klubb Vertigo











Matilda Jesper med masken och Lisa.
Fina människor. Och ja jag inkluderar mig själv i det haha.
Bra bra fantastisk helg i Helsingborg.

THE MASK!


knightcat

THE MASK: Jag vill klä ut mig i en snygg mask. Jesper hade en sjukt snygg mask på sig på båten i lördags.
Nu är jag hemma i Stockhome. Känns fint.

SATURDAY SLEEP



SATURDAY SLEEP: Hallå hallå. Nu sitter jag i mitt fina hem. Eller ja mina föräldrars fina hem.
Ikväll ska jag ha några underbara människor på middag och sen ska vi gå och dansa på en båt!
Lördagspuss

DELAYED.


lefashion

DELAYED: Nu sitter jag på arlanda men mitt flyg till Ängelholm är försenat. Så segt. Jag vill ha kaffe.
Längtar tills jag andas frisk havsluft i Viken.
Puss på er.

SNYGG KOMPIS



SNYGG KOMPIS: Idag tyckte jag min fina vän Sandra var sjukt snygg. Hon hade mina gamla discopants från AA som hon är waay snyggare än vad jag var. Och en fantastisk fin päls. Söt söt.

WEDNESDAYOUTFIT



pants American Apparel, skor Whyred, kappa Acne halsduk Acne och väska min trogne följeslagare Chanel

WEDNESDAY OUTFIT: Ja denna känner vi igen jag hade på mig samma sak förra veckan. Men vad kan jag säga, mina favoritkläder just nu!
Har precis kommit hem från en fika på nytorget med Jakob. Himla fint att se min käre vän igen. Imorgon åker jag till Helsingborg!

MOVIESTARS OH MOVIESTARS






MOVIESTARS OH MOVIESTARS: Idag hade vi en föreläsning där vi pratade om filmstjärnor. Mode och filmstjärnor. Sen gick jag hem och wikipediade de mest kända (från förr dådå) skådespelerskorna från Sverige.
Ingrid Bergman och Greta Garbo. Jag älskar wikipedia. Nu vet jag allt om dom, eller ja allt som står på wikipedia haha. SÅ himla vackra. Så mycket inspiration.


SANDRAS BIRTHDAY!



I LÖRDAGS, firade vi Sandras födelsedag på Kåken! Med champagne och en massa mat.





Nell och Mysart var såklart med.



Och finaste födelsedagsgrisen och Richard!





Presentöppning!



Och så sjöng vi såklart



Och sen börjades det



Och jag ville vara fin så jag hade på mig en ny klänning från Rodebjer. Och bilden är ful men jag ville ju bara visa så nu veet ni deet.

Nu gör Johan korvstroganoff (stavas det så?) sjukt gott luktar det. Någongång ska jag testa att ha biff i. Alla andra äter biffstroganoff medan jag alltid har ätit korv.
Ja nu vet ni det också

Hejhej.

STYLING


pic via tfs

STYLING: Älskar dessa bilder. Hela stylingen är perfecto. Thats just the way it is.

POLO


kappa Acne, byxor American Apparel, polo Zara, väska YSL.


POLO OUTFIT: I förra veckan köpte jag en polo. Och i lördags hade jag på mig den. Nu måste jag ta mig i kragen och åka in till stan och fixa några saker. Men har verkligen ingen ork till saker idag. Beh.

RSS 2.0