HOME!



MECREDI: Hej onsdag här! Greta är i stan, Matilda är tydligen istan, syster är i stan alla är i stan! Det firar vi med en hem låt av Edward Sharpe and the magnetic zeroes!
Himla bra låt. Himla bra onsdag!!

ma sœur



MARDI:
Min syster är i stan för att hon ska göra ett besök på amerikanska ambassaden imorgon (hon ska till usa i ett år för att plugga) så nu är det fotboll, Torres, Villa och Spanien och vin. Perfekt kombo, dock var ju Torres lite dålig.
Men what to do!

midsommar



MIDSOMMAR: Jag och Sandra tog djurgårdsfärjan till Skansen!



Jordgubbar som färdkost!



Killens tröja ha ha ha ha ha.










Vi kollade på djuren också.


Och björnar och vargar och sälar fast de glömde jag fota.



Sen plockade vi blommor



Och tog oss en cykeltur!



Sen blev det midsommarmat





Sandra!







I hörnet ser ni Bernard en papegoja från Skansen



Loverboy





Bernard försökte rymma men attans det gick ju inte



Sen satt vi och drack vin och pratade in på småtimmarna. Mysig midsommar.


SOME SUNDAY LOVE



DIMANCHE: Snart är fyradagarsledigheten slut och jag gråter lite. Räknar dagarna tills den artonde för då är det semester igen. Åh vad jag älskar sommaren och åh vad jag älskar att vara ledig.
Söndagen spenderas med min Petter och vi har redan ätit pannkakor och ikväll blir det grön sparris och parmaskinka. Så söndagsbra.

MIDSOMMAR!



MIDSOMMAR: Har varit på Skansen hela dagen som en äkta stockholmare (trots att jag saknar mitt Skåne) nu ska det ätas jordgubbar och allt sånt! Sillen är redan avklarad! PUSS
Glad midsommar!

LOVELY OUTFIT




LOVELY OUFTI: Tunikanått Monki, väska cos, mobilfodral sandkvist, sandaler carin wester, solglasögon american apparel vintage

Idag packade jag och Rebecka upp de nya solglasögonen och jag hittade världens snyggaste. Detta paret som jag bara var tvungen att ha som en lite midsommarpresent till mig själv heheh. Massa nya solglasögon alltså, check it out!

LOVELY



MECREDI: Idag så fick jag en fyradagarsemester (midsommar är bra det) och firade det med Petter på café Skåningen. För vi är ju skåningar så vi måste ju gå på skåningen och dricka Zoegas.




NEW SHOES



NEW SHOES: I onsdags kom denna presenten på posten från Topshop! Eller jag betalade ju för dom. De är vansinnigt höga och vansinnigt snygga!
Glad tjej, jajemänsan.
Socks American Apparel.

ROSEMARY'S BABY





ROSEMARY'S BABY: Idag har jag varit sjuk hela dagen och hemma från le work. Petter och jag hyrde Rosemarys baby och mon dieu vad bra den var! Och hur snygg är inte Mia Farrow? Det är så jag vill klippa håret kortkort.

ONE DAY IN PARIS













EN TISDAG FÖR ETT TAG SEN åkte jag till Paris och det var härligt. Så underbart.
Det kommer fler bilder men mitt internet är fruktansvärt segt och jag har en Svenskan bredvid mig som bara ber om att den vill bli läst, och så och så.
Så det så.
Bisous

LE WEDDING


PIC hotspot

LE WEDDING: Idag har jag bara varit glad. Alla har varit glada, Stockholm har varit fyllt med kärlek och det har varit helt underbart.
Så det så.
Klänningen var fin men inte riktigt i min smak. Jag hade valt en Oscar de la Renta men som om det skulle gå, men man vet ju aldrig.

FRIDAY



FRIDAY: Fredag men det är inte helg, det är helg för mig nästa torsdag men då är det helg i fyra underbara dagar!
Men nu är min mamma och pappa här och Petter och vi ska äta på Hjördis här på söder, det blir nog bra.

Bisou

UN PETIT PEU


pleated pants American Apparel, tshirt American Apparel, sjal Acne, kavaj second hand, skärp second hand, mobilfodral sandqvist, chanelväska och local firm brillor.

JEUDI: Känns konstigt att förra torsdagen vandrade jag runt i Monmartre och drack eftermiddagsvin och idag jobbade jag till halvnio. Jag är inte bitter. Haha.
Men nu är jag trött. Och jag ska jobba nio imorgon.
Men imorgon kommer Petter hem! Happydayshappydays!

ROSES





ROSES: I Paris var jag på jakt efter en enda sak, nämligen denna tröjan! Som visserligen är ifrån American Apparel men slutsåld hos oss. Hur fin är den inte?
Och hur fint är inte Viken? Jag måste bo på världens vackraste plats. Eller ja jag bor ju inte där längre men ni fattar. Nu blir det en öl eller två med Moa på Strand!

HEJ HEJ



ETT HEJ: Hej från södermannagatan, jag har kommit hem. Det är ganska tyst, Petter är ju kvar i Helsingborg men kommer hit på fredag! Längtar, jag hatar att sova själv. Nu ska jag snöra på ett par joggingskor och gå en liten promenad ner till ICA och hämta ett paket. Ett paket jag har väntat länge på!
Vi hörs sen.
Koftan jag har på mig är min nya favorit som jag fyndade på Acne Archive för några veckor sen, det är en sample så det finns bara ett exemplar i heela världen, mallig är jag för det.

SEE YOU


knightcat

MARDI: Hej jag vet att jag skulle blogga en massa men idag är det min sista kväll i Viken och jag ska njuta. Så vi hörs imorgon i Stockholm!

Jag promisor det

Bisses

ACNE PAPER


vanillascented

ACNE PAPER: Le cover, j'aime!


sunnymonday


hatt, fashion against aids

LUNDI: Nu åker jag in till soliga Helsingborg för att sitta på Koppis soliga terass med Louise!

Jag gillar Helsingborg.
Helsingborg har avancerat och skaffat två nya barer!
Helt fab.

JE SUIS ICI


lefashion

DIMANCHE: Hej. Je suis ici, á Viken. Och jag kom i fredags men då var det student och igår var det helsingborgsreunion. Vilket man inte kunde missa! Åh Paris, var helt underbart, åh Viken, du är helt underbar!
Nu ska jag äta en muffins i trädgården.
Imorgon laddar jag upp tons of tons av bilder och jag ska börja blogga bättre, ja mycket bättre. Det kommer bli bra!

Bisou

PARIS DEMAIN!



AU REVOIR: Nu är jag i Viken, imorgon bär det av till tre fantastiska dagar i Paris!
Au revoir, hör snart!
Bisous

YELLOW


anywho.dk

DIMANCHE: Idag är det söndag och början på en tio dagars lång ledighet! ÅH. Fantastiskt. Det börjar imorgon för då åker jag hem till mitt kära Viken, Helsingborg. Jag saknar havsluften.
Idag ska jag gå på stan och sedan se Thomas spela i Kungsträdgården. Då det blir nog en bra söndag. Ja det blir det!

A GIFT FOR THE PHONE



JEUDI: Idag köpte jag denna fina sak för min iphone på grandpa. Nu kanske min mobil kommer må lite bättre.
Nu ska jag gå och lägga mig. Morgonmöte med jobbet imorgon klockan åtta (när jag egentligen börjar halvelva) och sedan jobba till halvåtta. Skjut mig någon? Tänk Paris på tisdag tänk Paris på tisdag tänk Paris på tisdag!
Paris på tisdag!

THE BIRDS






THE BIRDS: Min fina fågelklänning från Zara.

Idag har jag varit ute hela dagen och det har varit helt underbart. Nu ska jag laga mat efter detta receptet.

Bisous

LES SHOES



LES SHOES: De är tillbaka. Ganska säkert. Och Karoline Skande har gjort det bästa jobbet!

NELLY AND CALIFORNIA



NELLY AND CALIFORNIA: Kolla in californiaselect.blogspot.com.
Det är en finfin blogg med tons of inspiration och söta flickor och pojkar. Vackra Nelly stod modell sist och är hon inte grymt snygg!

Nu ska jag natta. Natt, bon nuit!

JUNE


pic knightcat

MARDI: JUNI. Redan mon dieu! Igår var det personalmöte och just nu har jag precis ätit pizza och upptäckte att Desperate Housewives gick på femman, bättre tisdag får man leta efter, jo förresten Paris nästa tisdag är nog en bättre tisdag.
Bisou

RSS 2.0