BIRDIE


en liten birdie som kom och satte sig på tallriken på Gildas.

MONDAY:
Aloha. Lite segt bloggande men vi har ju flyttat ut till Saltsjö-järla! Tillfälligt i ett kollektiv, ganska mysigt. Imorgon är det min sista dag på American Apparel och på morgonen är det upprop på modevetenskap på Stockholms universitet. Alltså jag går ifrån jobb till plugg, lite konstigt men det ska bli så himla skönt att göra något nytt. Jag är så redo för hösten! WIHOO
nu kör vi!

FRIDAY OUTFIT


riding pants American Apparel, tröja MTWTFSS, skor Acne, väska Miu Miu, sjal Monki och Rayban aviators

FRIDAY: Idag myste jag runt i min nya supergosiga halsduk från Monki. Världens mysigaste faktiskt. Tog en fika med Märta på Gildas för att säga lite hejdå till fantastiska sofo och söder. Imorgon flyttar vi ut till saltsjöbaden för att bo hos min bästa Sandra och co! Men förhoppningsvis hittar vi snart något eget.
Bee nu ska vi fortsätta flyttpacka.
Puss och godnatt

DO YOU DARE?



DARE: Läppstift från makeupstore tröja från cos köpt i Paris. Åh Parran i miss you.
Nu är jag nyduschad och sitter i pyjamas och ska dricka ett glas rött samt se mad men.
Puss

TUESDAY MORNING


lefashion

TUESDAY MORNING: Nu är jag uppe och äter yoghurt och dricker te. Vaknade inatt av regnet, det var ganska mysigt men jag känner mig inte färdig med sommaren än! Men sommaren är nog ganska färdig med mig för nu blir det höst. Fast det ska bli ganska fint det också. Måste planera in en höstresa. Where should i go?
Men nu ska jag till jobbet. Min sista vecka på AA för nästa vecka börjar nya äventyr!

Bisou

YESTERDAY OUTFIT



klänning American Apparel, kofta Acne, skärp American Apparel, skor Topshop

PASTDAY: Hej hej hej hej. Vad helgen har gått snabbt. Igår var det Grolschparty på Mariatorget och i fredags dracks det drinkar med Märta och Niklas. Idag ska vi på kräftskiva!
Fin söndag, nu måste jag skynda mig!
Bisou

sick

 

THURSDAY: Idag har jag varit hemma från le work för jag vaknade med världens migrän, behemehe. Men dagens bästa var att Petter kom hem med Mad Men boxen! Och nu gör han marängsviss. Fin pojkvän. Imorgon blir det jobb på American Apparel och lunch med fina Märta. Och jag har tappat bort min kamerasladd men jag hittar den nog imorgon för just nu är det bara Don Draper som gäller! Och glass och kanske lite pojkvän!

 

Bisous


RODEBJER!



pics från denna fantastiska blogg


RODEBJER: Bilderna från Rodebjers visning talar ju för sig själv, heelt underbart. Jag vill ha Sara Blomqvists hatt/skärm! DO DIE FOR mon dieu.

YELLOW LIGHT


trench MTWTFSS, tights MTWTFSS, skor Acne, väska Chanel

YELLOW LIGHT: Såhär gul var jag för någon vecka sen när vi firade finaste Cissis födelsedag!

Igår var jag och trängdes på Cheap monday och åt sedan pizza på Hjerta. Det var mycket trevligt. Idag är jag ledig och ska gå och köpa Mad Men säsong tre, addicted javisst!

BEIGE



MONDAY: I fredags köpte jag en nudefärgad skjorta på weekday. Ganska nice.

SATURDAY OUTFIT


Shorts American Apparel, linne H&M, kavaj H&M, boots Acne, solglasögon Local Firm, väska Chanel, skärp H&M

SATURDAY OUTFIT: Såhär såg jag ut igår när vi flydde värmen och gick runt på Fotografiska och kollade Annie Leibovitz och Lennart Nilsson.
Måste kollas måste kollas! Helt fantastiska bilder på båda utställningarna

Bisou

PAST DAYS



WEDNESDAY: Sushi med Matilda på Ljunggrens terrass!


Sen öl på Urban Dehli




THURSDAY: Mat på 1900 mmmm



Någon potatiskräm




Finaste!



Jag borde börja blogga om mat istället haha.



Och allt var ruskigt gott.


C'EST FRIDAY


lefashion

FRIDAY: Åh underbara fredag! Fast jag smygstartade helgen igår på 1900 med Sandra och Petter. Johan var kocken och vi åt hur mycket god mat som helst!
Älskar restaurang haha.
Nu ska till jobbet, sedan ledig i två underbara dagar. Helg helg heelg!

LEATHER CASE




LEATHER CASE: För några dagar sen fick vi in läderfodral till American Apparel. Stora och små och helt fantastiskt snygga. Jag fick med mig ett röttbrunt hem som passar min dator perfecto!
Noej noejd.
Och en sak. Äter inte Stockholmare rostad lök på sin grillade korv? Eller är det danskt/skånskt?
På tal om ingenting.

THIS I LOVE


pics anywho.dk

THIS I LOVE: Numero august 2010.

Behöver inte sägas så mycket mer.

SUNDAYOUTFIT



kjol American Apparel, 3dmicromeshflower tröjan American Apparel, sandaler Carin Wester, väska Chanel smink, none

SUNDAYOUTFIT: Idag vaggade jag runt på söder och åt frukost på Gildas, min favorit. Sen har jag skrivit tusentals CV:n och kollat Mad men. Jag hatälskar Mad Men. Hatälskar Donald Draper och Betty Draper.
Svårt det där. Nu ska jag till affären och handla söndagsmiddag!
Puss

SUNDAY SUNSHINE



SUNDAY: Je suis alive, bästa söndagslåten med mitt nya favoritband.
Dagarna har varit stressade och nu sitter jag i min soffa och bilder kommer.
PUSS

WEDNESDAY OUTFIT



WEDNESDAY OUTFIT: Långkjol som blev till en klänning, American Apparel, sandaler Carin Wester, kavaj Second Hand, solglasögon California Select, skärp H&M, scarf Acne och väska Chanel
puh jag hade ganska mycket på mig.

Nu ska jag snart iväg och jobba klockan halvtvå till halvelva, har aldrig jobbat så länge. Det är Friends and family på American Apparel ikväll! Så kom, det blir bier och mingel och trevligheter!

Puss

MANWOMANBEAUTIFUL


pic lisarodeo

TUESDAY: Denna bilden gör mig mållös, det var längesen jag såg en så vacker bild.

Godnatt. Imorgon är jag ledig.

SOME ALEXANDER



MONDAY: För ett bra tag sen fick jag en extremt försenad julklapp av Petter. Boken om Alexander McQueen och alla hans kollektioner. Så snygg bok och så glad är jag! Ska fota i den någondag men nu ska jag dricka jasmin pearls och läsa i den. För det känner jag att jag behöver. Jag jag jag. Lite jagtid liksom.

LAST NIGHT I WAS DRUNK


FRIDAY: Mysart och Anna kom hem till mig

Världens snyggaste Mysart och jag


Underbara Anna!



Sen drog vi till Tony och Julias klubb på Spyan!






Snyggaste Anna.

Nu ska jag sleepa. Kom och hälsa på mig imorgon va, puss

VEGETABLE DRESS




klänning mammas gamla, väska Chanel, sandaler Carin Wester, Rayban Aviators

VEGETABLE DRESS: Idag har jag haft min favoritklänning på mig, mammas gamla. Ätit lunch med mormor och sen varit en vända på Statsmuseet, aldrig varit där. Sen fikat med My och Anna. En snabbis. Nu ska jag göra mat.
Mmm mat.

1AUGUSTI

AUGUSTI: Mon dieu, augusti. Augusti. Augusti. Ganska snyggt namn ändå. Redan augusti, vad har jag gjort i sommar egentligen? Finns massor kvar som jag vill göra. Åh sommar ta inte slut än. Nu ska jag äta lunch med min mormor på Mosebacke. Hon fyller år min fina mormor.

RSS 2.0